torpliv

Alla inlägg under september 2011

Av Annika - 16 september 2011 22:14

Nu kan man väl säga att sommaren

är slut och att hösten har kommit!

I morse var det bara 6 grader, brr!

Den här sommaren har gått till bygge,

målande av gamla möbler, besök på loppisar

m.m

Men det har också gett resultat och

jag känner mig riktigt nöjd!

Här kommer lite exempel på sommar-

görat!


    


Utbyggnaden utifrån.    Vitmålad soffa.


    


Ny tvålpump i        Tvålkopp med olivtvål.

lantlig stil.

Av Annika - 13 september 2011 19:09

Ja idag har det verkligen varit höstvindar

som gett oss känningar av vad som komma

skall!!! Men september och oktober kan

faktiskt vara helt underbara månader!

Tänd ljus och njut av värmen inomhus,

tänd en brasa om du har möjlighet till

det!


 

Se vad stor min     Tvålkopp som jag köpte

Mårbackapelargon  i somras!

har blivit!!!

Sommarkänsla

som finns kvar!

 

 

Av Annika - 12 september 2011 18:51

Äntligen är utbyggnaden stort

sett färdig! Vi har lyft in möbler

och fått upp gardiner. Det är bara

lite "finslipning" kvar och elkoppling,

hurra vad det känns skönt!

   

Under full byggnad!  Resultatet, mys-

                                 faktor!


 

Den underbara  Lilla kökssoffan

korgstolen!        som fått vit färg!


Ja nu är det dags att tända ljus

på kvällarna då höstmörkret

närmar sig alltmer. Mysigt

tycker jag! Det är också dags att

plantera vårlökarna, hm ska fundera

noga var de ska sättas!

En av mina stora passioner är

att planera och se trädgården

växa fram. Jag låter det ta några

säsonger för att till sist uppnå ett

slutresultat. Fast då är det säkert

nya planer på gång om jag känner mig

rätt!

Glöm ej bort att njuta av höstens

prunkande färger! Ut i skogen och

traska det kryllar av svamp, mums!

Ta vara på dagen!!!


   

Skogens guld!           Än kan man njuta av

                                kräftor som är så

                                ljuvligt goda!!!!! 

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards