torpliv

Alla inlägg under maj 2011

Av Annika - 19 maj 2011 22:55

Nu längtar man efter sommaren

trots att det regnat och varit

ganska kyligt de senaste dagarna.

Regnet behövdes verkligen och nu

är ju värmen och solen på väg tillbaka

tack och lov!! Tack vare regnet gränskar

och blommar det så att det nästan syns

timme för timme...HÄRLIGT!!!

Bygget av glasverandan är i full gång

och det har även börjat växa fram en

ny vedbod bredvid den befintliga.

Så nu är det bara att fälla de träd

som vi tänkt så att vi får ved till

vintern, vilket kan behövas om det

blir en vinter som den som var!!

Det blir ju så mysig värme när

man eldar med ved. Fast nu ska vi

ju först och främst njuta av den

nalkande sommaren!!!!

    

Uteplats vid bäcken.        Nyplanterad pelargon.


Av Annika - 15 maj 2011 21:28

Den här helgen gick ovanligt

fort! Har ändå hunnit med en

hel del trädgårdsarbete och

storstädning av torpet, känns skönt!

speciellt som min man fyller år i

veckan. Ja i maj månad är det mycket

att stå i både på arbetet och privat.

Tyvärr har jag varit en dålig fotograf

på sistone så jag har inget att visa just

nu. Lovar bättring!!!!

Vill önska alla en trevlig vecka....

ta det lugnt så ordnar allt sig.

  

Ok, en bild på min Nellie!
















Av Annika - 10 maj 2011 22:30

Den här helgen blev det mycket

arbete i trädgården! Vädret var underbart

och det gällde att komma ikapp det

vi förlorade när vi var sjuka och

orkeslösa helgen innan.....

En del planteringar och gödsling

av rabatter blev gjorda.

Framför allt hör och häpna

så kom grävaren och grävde upp

ett stort hål utanför köket,

där den blivande glasverandan

skall vara!!!!! Hurra nu är arbetet

igång!!!! Dessutom grävde min man

ett stort hål i gräsmattan där vår

nyinköpta flaggstång skall ha sin plats.

Flaggstången kommer på torsdag och

då skall det gjutas, förhoppningsvis

står den på plats till veckan därpå

då min man fyller jämna år!!

Alltid trevligt med en flaggstång

kommer säkert att förhöja

atmosfären på torpet!!!

    

Den här gropen skall bli    Här ska flaggstången stå!!

vår veranda, svårt att

tro just nu!!!


  

Mårbackapelargon, min

favoritpelargon!! Så fin

och såååå lantlig!!


Av Annika - 3 maj 2011 13:12

Vad är det som händer???

Slutet på förra veckan var jag

tvungen att stanna hemma från

jobbet pga förkylning,feber och

hosta....var sjuk hela helgen och är det

fortfarande!! Var till läkare igår fick

diagnosen elakartad virus....hm....vila

alltså. Inget man kan göra något åt

bara att vänta ut. Gick alltså miste

om både valborgsfirande, majbrasa

och konfirmation för min mans äldsta

barnbarn, han fick åka själv!!

Till råga på allt så snööööar det när

jag tittar ut från mitt fönster!!!!!!


  

Emmas konfirmation!!

Lycka Till!!

Är det här våren som kom av sig????

Hoppas på bättre tider......det är ju snart

semestertider.......snart i alla fall!!!!

Jag är trots allt optimist!!!!



Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards